Maridat amb vi
PER A 5 PERSONES
Per al timbal
1 espatlla de xai Xisqueta
Farigola i romaní en pols
Sal
Pebre
400 g de barreja de bolets (ceps, carreretes, moixernons o qualsevol bolet de temporada)
Per a la patata al morter
550 g de patata bullida i pelada
80 g de picada d’oli d’oliva verge extra, all i julivert
Sal
Per a la salsa de vi negre
1 l de fons fosc de corder i vedella
20 g de sucre
100 g de vi negre DO Costers del Segre
Restaurant
Restaurant del Llac
Alba Serra
Propietària
Celler
Solana Roivert
José Esteban
Viticultor
Vine a provar la recepta al restaurant
Restaurant del Llac
Visita el celler
Solana Roivert
Per al timbal, desossa l’espatlla i amaneix-la amb la pols d’espècies, la sal i el pebre negre acabat de moldre. Neteja els bolets i salta’ls amb all picat i oli, salpebra’ls, afegeix-hi el julivert picat i reserva-ho.
Estén l’espatlla de corder damunt de paper film, posa els bolets al centre i fes un rotllo amb el film de manera que els bolets quedin dins. Envasa-ho al buit i fes-ho coure 8 h al bany maria a 80 ºC. Deixa-ho refredar durant una nit i talla el rotllo d’espatlla en 5 parts.
Per a la patata al morter, aixafa la patata amb la mà de morter, afegeix-hi sal i la picada.
Per a la salsa de vi negre, fes un caramel en sec amb el sucre sense remenar. Aboca-hi el vi negre DO Costers del Segre i redueix-lo a una quarta part. Afegeix-hi el fons fosc i redueix-lo. Rectifica-ho de sal.
Per a emplatar, disposa una base de patata damunt del corder, aboca-hi la salsa i posa-hi unes fulles de farigola i romaní.
TIPUS DE VI: Negre criança
DENOMINACIÓ D’ORIGEN: Costers del Segre.
VARIETATS: Ull de llebre
ELABORACIÓ: Elaborat artesanalment segons las pràctiques tradicionals de la viticultura al Pirineu de Lleida.
CRIANÇA: Després de la fermentació el vi passa a una criança de 10 mesos en botes de roure francès de 225 litres. La criança posterior en ampolla és superior a 6 mesos.