Aquest 29 de setembre, l’Espai Gust de Lleida, de la Diputació de Lleida, ha acollit una jornada gastronòmica i enoturística que va posar de manifest la riquesa de la cuina i els vins de la nostra terra. Aquesta activitat formava part de la campanya Enruta’t, una iniciativa de la Ruta del Vi de Lleida que té com a objectiu unir gastronomia i enoturisme, promocionar els productes locals i acostar els vins DO Costers del Segre al públic generals.
Els assistents han pogut gaudir de dos showcookings amb degustació de tapa i tast de vins, que han combinat creativitat, tradició i proximitat. Els plats, elaborats per reconeguts xefs de la comarca, estaven pensats per destacar la qualitat dels ingredients locals i la seva harmonització amb els vins de la DO Costers del Segre:
- Montse Guardiola, del Celler del Roser (Lleida), ha presentat la tapa Bacallà a l’estil traginer, maridada amb el vi Missenyora, del celler l’Olivera (Vallbona de les Monges).
- David Florensa, del Castell del Remei, ha elaborat la tapa Coca de la Noguera amb vieires i pernil, maridada amb el vi Oda Blanc, del Castell del Remei (Penelles).
Els tastos han estat guiats pel sommelier Jordi Martínez, que ha compartit amb el públic la seva experiència en maridatges i ha explicat com els vins i les tapes poden combinar-se per potenciar sabors i aromes. Aquesta dimensió didàctica ha permès que els assistents visquin l’enoturisme des de la taula, entenent més profundament la relació entre producte, cuina i territori.
A més, la jornada ha comptat amb la participació de la Blanca de Quadrat Valley, que ha presentat els seus olis de proximitat, mostrant com aquest producte artesanal complementa perfectament la gastronomia i els vins locals. La seva intervenció ha reforçat el missatge central de la campanya: la combinació de productes de qualitat i creativitat permet posar en valor la riquesa gastronòmica de Lleida.
La campanya Enruta’t és una iniciativa de gran valor per al territori. No només ofereix experiències culinàries úniques, sinó que també contribueix a la promoció de la gastronomia tradicional i de proximitat, dels cellers de la DO Costers del Segre i dels productes de la terra. Cada recepta i cada maridatge forma part d’un recorregut que posa en relleu la riquesa del paisatge, la cultura gastronòmica i la creativitat dels cuiners i elaboradors de Lleida.
Els showcookings celebrats a la Fira Mos han estat tot un èxit, amb un públic molt implicat que ha pogut tastar i descobrir les múltiples possibilitats de la Ruta del Vi de Lleida. Activitats com aquesta consolidant la comarca com una destinació gastronòmica i enoturística de referència, on els visitants poden gaudir d’experiències que combinen tradició, qualitat i innovació.
Per a tots aquells que vulguin descobrir més sobre la campanya Enruta’t i tastar aquestes receptes, els plats i maridatges es poden trobar als restaurants i cellers adherits a la Ruta del Vi de Lleida, oferint una experiència única que posa Lleida al centre de la gastronomia i l’enoturisme de proximitat.













