Maridat amb vi
PER A 1 PERSONA
Per a la base de la coca de la Noguera
500 g de farina
80 ml d’oli de gira-sol
800 ml d’aigua
1 ou
Per al farcit de la coca
2 cebes seques
25 g de pernil ibèric tallat a daus
2 vieires
Vi blanc DO Costers del Segre
Sal
Menta
Parmesà
Restaurant
Castell del Remei
David Florensa
Xef
Celler
Castell del Remei
Gemma Plaza
Enòloga
Vine a provar la recepta al restaurant
Castell del Remei
Visita el celler
Castell del Remei
Per a la pasta de la coca, col·loca primer en un bol els ingredients líquids. A continuació, incorpora-hi la farina i treballa la pasta fins a obtenir una bola rodona amb una textura llisa i sense forats.
Per al farcit de la coca, talla dues cebes a daus, afegeix-hi sal i sofregeix-les a baixa temperatura durant uns 40 min. Aboca-hi el vi blanc DO Costers del Segre i deixa’l reduir; incorpora-hi el pernil i apaga el foc. D’aquesta manera, aconseguiràs que en escalfar la coca al forn, el pernil no quedi massa sofregit. Marca la vieira per tots dos costats en una paella ben calenta amb una mica d’oli.
Per a emplatar, talla la coca per la meitat i munta-la amb el sofregit de ceba i pernil a la base. Escalfa tots els ingredients al forn durant 5 min a 180 °C i emplata’ls. Ratlla-hi per sobre una mica de parmesà i decora-ho amb uns brots de menta.
TIPUS DE VI: Vi blanc corpulent i gras, fermentat i envellit en fusta.
DENOMINACIÓ D’ORIGEN: Costers del Segre.
VARIETATS: Macabeu i Chardonnay.
ELABORACIÓ: El raïm prové de vinyes de 25 anys situades a uns 300 metres d’altitud. Després de la collita i vinificació, el vi passa per un procés de fermentació i criança en botes de roure americà.
CRIANÇA: Aproximadament 6 mesos en botes de roure americà de primer i segon any.