Guardiola fa un balanç positiu d’aquest exercici, d’ençà que va assumir la presidència al capdavant de l’entitat enoturística a finals del mes de maig.
Montse Guardiola, hostalera i presidenta de la Ruta del Vi de Lleida – DO Costers del Segre vol expandir els beneficis de l’enoturisme a tots els agents del sector i assegura que durant el 2024 “la Ruta del Vi ha de portar l’enoturisme fins als restaurants, allotjaments, i punts d’interès del territori, complementant l’oferta dels cellers”. La propietària del restaurant El Celler del Roser, creu que els diferents agents que configuren la Ruta han de “saber atraure aquests turistes que busquen descobrir Lleida al voltant del vi. Coneixent la seva gastronomia, paisatge, cultura o història”.
Guardiola fa un balanç positiu d’aquest exercici, d’ençà que va assumir la presidència al capdavant de l’entitat enoturística de les Terres de Lleida a finals del mes de maig i agreix la implicació d’associats, la DO Costers del Segre, que inspira i forma part de l’entitat, i institucions patrocinadores de l’entitat com són els patronats de Promoció Econòmica i Turisme de la Diputació de Lleida; i el Patronat de Turisme de l’Ajuntament de Lleida, entre altres.
El programa d’actuacions 2023 de la Ruta del Vi de Lleida – DO Costers del Segre ha cobert diferents àmbits com la promoció i suport a la comercialització; formació i jornades tècniques pels associats, disseny i producció de materials de promoció; així com reforç de la publicitat i promoció de la marca en l’àmbit digital i publicitari tradicional.
Així, des de la Ruta del Vi de Lleida s’ha participat en fires i esdeveniments com FINE Valladolid i jornades i workshop B2B, IWINETC de Tarragona, al mes de març. Es va participar en la Festa del Vi de Lleida, organitzada per Turisme de Lleida els dies 30 de setembre i 1 d’octubre; així com està donant suport a l’acció “12 mesos, 12 cellers” al Parador de Lleida; i les diferents activiats dels cellers i altres agents.
Així com es va organitzar un viatge de periodistes procedents de Madrid, Navarra, Pais Basc, Aragó, i Catalunya especialitzats en viatges i turisme gastronòmic entre els dies 30 de setembre i 2 d’octubre, coincidint amb la Festa del Vi de Lleida.
Durant l’any, l’entitat també ha actualitzat el seu material promocional (fulletó, web i reportatges fotogràfics) incorporant els nous associats; així com ha endegat el disseny d’un nou portal web amb la integració experiències enoturístiques categoritzades.